Fiat had het allemaal zo mooi uitgedacht, de aanloop naar de introductie van de nieuwe Fiat 500. Een campagne van precies 500 dagen met mondjesmaat meer informatie. Maar toen ging een interne powerpoint-presentatie een eigen leven leiden en kunnen we nu al zien dat Fiat er uitstekend in is geslaagd het befaamde model nieuw leven in te blazen.
Fiat had het natuurlijk een beetje aan kunnen zien komen, want Windows software staat er nou niet bepaald om bekend waterdicht te zijn. De gelekte presentatie geeft een overzicht van de mogelijkheden die de nieuwe Fiat 500 biedt, en dat zijn er veel. Van een snowboardrek tot vergaande personalisering van het exterieur en interieur, tot aan de sleutelhanger toe.
Op de eerder gelanceerde website www.fiat500.com kunt u alvast een flitsende kleurencombinatie uitzoeken. Bij het bestellen van een nieuwe 500 zult u echter meer keuzes moeten maken. Lichtmetalen velgen van 14, 15 of toch maar 16 inch? Wel of geen sierbumper? Welke print op het dak? Hoeveel kledinghangers? Kortom, het is maar goed dat een groot deel van de informatie is uitgelekt, dat scheelt weer overhaaste beslissingen.