Fiat en kledingmerk Diesel hebben de handen ineengeslagen voor de eenmalige Fiat 500C by Diesel. De auto wordt geveild op een gala tijdens het filmfestival in Cannes. De opbrengst gaat naar aidsonderzoek.
Fiat veilt de unieke – letterlijk, want er wordt er maar een gemaakt – 500C by Diesel tijdens het Cinema Against Aids-gala. Deze veiling wordt georganiseerd tijdens de 62ste editie van het filmfestival in het Franse Cannes door de American Foundation for Aids Research (Amfar).
De 500C by Diesel is herkenbaar aan de speciale Diesel Green-kleur, 16 inch lichtmetalen wielen en gele remklauwen. Overal op de carrosserie zijn Diesel-logo’s te vinden. Aan de achterkant heeft de 500C by Diesel vijf luchtinlaten als knipoog naar de originele 500 die de motor achterin had liggen.
In het interieur heeft het modemerk de stoelen bekleed met een soort spijkerstof, waarbij de zetels voorin zijn voorzien van ‘kontzakken’ aan de zijkant. De kleur geel komt weer terug in de stiksels en het dashboard. De auto heeft de bekende, 100 pk sterke, 1.4 benzinemotor onder de kap. Naast de Fiat 500 gaan er nog veel meer exclusieve artikelen onder de hamer. Vorig jaar haalde Amfar in totaal zeven miljoen euro op met de veiling.