Fiat ‘frist de Panda op’. Verwacht geen nieuwe neus maar meer infotainment- en aankledingsmogelijkheden. Daarnaast herziet Fiat het motoraanbod.
‘Never change a winning team’ luidde de lijfspreuk van een succesvolle voetbalcoach en bij Fiat begrijpen ze dat. De huidige generatie Fiat Panda dateert alweer van 2012 en is dus toe aan een update. Maar waarom veranderen wat goed is en geliefd onder klanten? Daarom presenteert Fiat nu een update van de Panda die eigenlijk geen update is. De Panda van modeljaar 2017 komt gewoon overeen met het vertrouwde model dat bekendstaat om z’n eenvoud, ruimte en praktisch gemak.
Nieuwe opties
Natuurlijk moet de Panda wel bij de tijd blijven. Daarom biedt Fiat uitgebreide infotainmentopties aan voor de Panda van modeljaar 2017. Het UConnect-systeem van Fiat Chrysler biedt Bluetooth met audiostreaming, USB/Aux/mp3-aansluitingen en smartphone-uitwisseling plus extra toepassingen via de Panda UConnect-app.
Het assortiment aankledingsmaterialen, om jouw Panda een persoonlijke touch te geven, wordt uitgebreid. Zo komen er twee nieuwe lakkleuren (Amore Red pastel en Colosseo Grey metallic), nieuwe 14 inch stalen wielen en 15 inch lichtmetalen velgen, een nieuw stuurwiel dat in zilver- of titaniumkleur verkrijgbaar wordt plus extra lederopties. Overigens kunnen de beschikbare opties variëren per uitvoering; de Panda blijft leverbaar als basismodel, met 4×4 en in een Cross-versie.
Fiat herziet tot slot ook het motoraanbod. Het Italiaanse merk behoudt de 69 pk 1,2 liter benzinemotor en de 80 pk sterke motor op benzine en aardgas. De 0.9 TwinAir zal straks beschikbaar zijn in vermogens van 65, 85 en 90 pk. Daarnaast biedt Fiat de Panda met MultiJet-turbodieselmotor van 95 pk aan. Welke van deze krachtbronnen uiteindelijk in Nederland verkocht zullen worden is nog niet bekend, daarom zijn er ook nog geen prijzen.