Fiat gaat ook in Nederland haar automodellen op aardgas (CNG) promoten. Het merk grijpt de gewijzigde belastingtarieven aan om de prijzen van deze modellen te verlagen. In totaal betalen consumenten nu tot 1.000 euro minder bij de aanschaf.
De twee Fiat-personenauto’s op aardgas zijn goedkoper geworden ten opzichte van 2009. Toen kostte de Fiat Panda Panda nog 12.995 euro (inclusief BTW en BPM), vanaf 2010 kun je er al een meenemen voor 11.995 euro. De prijs van de Fiat Punto Evo Natural Power is verlaagd van 16.495 naar 15.995 euro.
Beide modellen hebben een bi-fuel motor, dat wil zeggen dat ze zowel op aardgas als op benzine kunnen rijden. De gastanks van de Panda Panda zijn volledig onder de vloer weggewerkt. Die van de Punto Evo zitten in de middentunnel waardoor de bagageruimte iets is afgenomen, van 268 naar 200 dm3.
Aardgas, wat grotendeels bestaat uit methaan, produceert de minste hoeveelheid kooldioxide van alle auto-brandstoffen. De uitstoot van fijnstof is vrijwel nihil. Daarnaast zijn er ook minder verzurende emissies. De Fiat Punto Evo Natural Power stoot 115 g/km CO2 uit. Hierdoor krijgt de Punto Evo op CNG energielabel A en valt de auto in het fiscale bijtellingstarief van 20 procent. De Panda Panda valt onder energielabel B en het bijtellingstarief van 20 procent, met 113 g/km CO2.
Fiat levert ook drie bestelwagens op aardgas. De Doblò Cargo Natural Power en Fiorino Natural Power rijden in principe alleen op aardgas maar gebruiken benzine bij het starten. Ook kan de bestuurder zelf overschakelen op benzine om meer kilometers te kunnen rijden voordat er getankt moet worden. De Fiorino op CNG heeft een normaal bagagecompartiment met vlakke vloer, die 12 cm verhoogd is om de gastanks weg te werken.