Lancia krijgt een prominentere plaats binnen de Fiat Auto Group. In de aanloop naar de introductie van de nieuwe Delta in 2008 is Lancia Nederland er veel aan gelegen de positie van Lancia te versterken. Zo zal wat promotionele activiteiten betreft de Lancia Musa de plaats innemen van de Fiat Idea.
Om de Lancia Delta in 2008 in een gespreid bedje te kunnen verwelkomen, gaat Lancia Nederland het komend jaar het merk Lancia nadrukkelijker profileren. Naast de Musa komt ook de gerestylde Ypsilon meer in de publiciteit.
De nieuwe Ypsilon is leverbaar met twee diesels en drie benzinemotoren. De 1,3 liter Multijets van 75 en 90 pk zijn nieuw, de 1,2 liter met 60 pk en de 1,4 liter met 77 of 95 pk kennen we uit vorige modellen. Nog veel meer te kiezen valt er op het gebied van kleurstellingen. Vijftien ‘losse’ kleuren en negen bi-colore combinaties zijn verkrijgbaar. Daarnaast kan men nog kiezen uit één van de zes verschillende velgen.
Ook is de nieuwe Lancia Ypsilon voorzien van Blue&Me, waarmee handsfree gebeld kan worden, sms’jes worden voorgelezen en muziekbestanden kunnen worden afgespeeld. De nieuwe Ypsilon staat sinds december 2006 bij de Nederlandse dealers.
De Fiat Idea en Lancia Musa zijn zustermodellen. Om Lancia niet in de weg te zitten, schrapt Fiat de reclameactiviteiten rond de mini-MPV. De Idea blijft wel leverbaar, maar kopers zullen zelf achter het bestaan van het model moeten komen.
Ook voor de grotere MPV Lancia Phedra zal in de loop van 2007 een grote restyling komen, en de Ulysse is hetzelfde lot beschoren als de Fiat Idea.