Fiat kijkt naar de mogelijkheden om de Panda uit te rusten met een brandstofcelmotor. Het Italiaanse merk denkt daarbij geen accu nodig te hebben, door de elektriciteit die de brandstofcellen opwekken direct naar de elektromotor te sturen.
Hoewel door het weglaten van de accu geen energie kan worden geregenereerd, hoopt Fiat dat gemis te compenseren door het lagere gewicht. Bovendien zou een accu zelf ook energie verbruiken. De brandstofcellen zijn netjes weggewerkt onder het passagiersgedeelte van de Panda. De tank kon echter niet verstopt worden. Die heeft Fiat maar gebruikt als armsteun voor de achterpassagiers. Niet roken dus, achterin de waterstof-Panda.
De tank is overigens binnen vijf minuten gevuld met 350 bar waterstof. De Fiat Panda Hydrogen levert 80 pk en heeft een actieradius van ruim 200 kilometer. Fiat zal een aantal van deze speciale Panda’s bouwen voor demonstraties, maar denkt dat het nog wel een jaar of 15 tot 20 zal duren voordat de techniek voldoende gerijpt is om in productie genomen te worden. Volgens de laatste prognoses zijn tegen die tijd ook bijna alle fossiele brandstoffen op, dus dat is prima getimed.